Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2013 21:24 - РАЗЛИКАТА МЕЖДУ АВСТРИЙСКИЯ БИВШ ВЪТРЕШЕН МИНИСТЪР, КОЙТО ВЛИЗА В ЗАТВОРА И БЪЛГАРСКИЯТ ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ
Автор: neshin Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1163 Коментари: 0 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image


Днешният неделен австрийски вестник  ЦSTRREICH , най-масовия ежедневник  с тираж почти колкото на цялата българска неделна преса, взета заедно, не пише и буква за бившия вицепремиер и бивш вътрешен министър Цветан Цветанов.  Нормално. И правилно. На пръв поглед – няма и за какво. Само дето има един максимално остър и безмилостен материал посветен на Ernst Strasser , бивш неотдавнашен  министър на вътрешните работи на Република Австрия. Със снимка и с подходящо заглавие най-четеният в неделя австрийски вестник коректно, без обиди и без квалификации, в навечерието на Коледните и Новогодишни празници припомня вежливо на един от най-успешните и най-уважаваните по времето на управлението си министър на полицията на Австрия, че съвсем цивилизовано по време на предстоящите празници бившият вече политик и държавник ще бъде, както е редно, сред близките и приятелите си ; ще се отдаде на любимите си книги и хобита.

Но на 14  януари 2014 година го очаква ЗАТВОР. Той ще пребивава там ефективно  четири години. Това е . По този повод си направих труд и прочетох почти всичко за Йозеф Щрасер – за живота му, за политическата му дейност , за оценките на обществото за работата му като министър на полицията. Освен това, беше  се  случило  така, че по времето, когато Щрасер беше министър бях в Австрия и то като журналист, акредитиран от националната телевизия. Дейността му беше пред очите ми.

Признавам си, че ако дори и днес ме попитат какви са били управленческите качества на Щрасер като министър без колебание ще кажа – образцови. Полицията и специализираните служби по негово време коректно, но безкомпромисно преследваха битовата престъпност. До смазването  й.

Виена беше онзи тих  и  спокоен град, какъвто е бил през вековете. Това беше министър Щрасер.

И това е същият този човек, който сега, в началото на 2014 година, отива в затвора. Без да оспорва.

Всеки човек си има добри и лоши дни. Всеки човек е и по своему умен, но и по своему глупав. Но не всеки е извършил престъпление , което по действащото в неговата страна законодателство с влязла в сила четиригодишна присъда го изпраща ефективно, реално в затвора. Като ексминистър Щрасер.

Да, познавам от работата си, а и в живота Ернст Щрасер. Не съм виждал и чувал  Цветан Цветанов  на живо, дано и не ми случи, защото съм му се нагледал по телевизията , може и от ютията да се е показвал  и съм му се наслушал – сигурно и по водосточната тръба е приказвал. Важен и невинен.

Една моя колежка , която като журналист във вестник  KURIR от десетилетия пише за България , си е сметнала грубо , за себе си , без претенции , че на вътрешния министър Щрасер са щели да му трябват най- малко 90 години като министър , за да успее да се изпъчи по радиото и телевизията толкова пъти , колкото го е сторил вътрешния министър Цветанов. В рамките на шегата ми каза , че единствения начин да съвместят като оратори Цветанов и Борисов е било да се пусне целево , само за тях  ORF – 3:   горкичките , бедничките австрийци си имат от близо  век вече само две телевизии.

Шегата си е шега. И този път беше за моя сметка. Разказах на колежката колко пъти адвокати са се произнесли  публично , че българският  ексвътрешен министър , обвиняем по три дела, въобще  е невинен. Въпросът и беше –и още ли са адвокати. Реших да нахалствам. И заразказвах на колежката –  за адвоката на ексвътрешния министър , дето казват , че имал познанство , мека казано , със съдийката по делото ; ама според и двамата нямало нищо. Колежката ме попита – а как  делото е попаднало при съдийката? Не се осмелих да й кажа – дали са й го. Бях готов с фалшивия  отговор  – случаен подбор.Смехът  на колежката по професия  – юристка  по образование беше горчив – ако сега след колегиалната и абсолютно  почтена вечеря и разговор , ние двамата с теб се окажем в леглото , това и случаен подбор ли е ? Тя ми каза – съдийката отива да съди  наркоманите , адвокатът, който и да е той при още един случай на контакт със съдийка , верен или не , вече не е адвокат.

В неделната вечер виното привърши. Жана беше кротка и спокойна.Нищо , че беше  и тя като мен  фен на ексминистъра от европейска класа , на затворника Щрасер.От неудобство я попитах –  не сме ли тайнствени? За себе – отговаряш ти.Просто и ясно. Колкото до мен – каза тя , аз съм зам.главен редактор . Следва 8 странична притурка,заглавие и името. Моето . Което досега не съм опетнила.

Някои от българите сме нагли хора.  Най вече  -  аз.

Вместо да  целуна ръка  на Жана , с която ме свързва четвъртвековно коректно колегиално партньорство, най – нагло , най-безцеремонно , най –гадно изрекох:  виновен ли е Цветанов?

И останах след наглостта си като попарен  ощипан петел.

Отговорът – виж Щрасер – отиват със сигурност : ефективно в затвора.

Имената :  Росен Желязков , ако не назове  Марин Райков , Красимир Велчев ,Искра Фидосова , Цецка Цачева, Димитър Главчев,Лиляна Павлова  , Симеон Дянков, Цветан Цветанов , Бойко Борисов.

Казват : затворете устата на Симеон Дянков. Ако проговори  … Щрасер и Цветанов ще най-щастливите виновни, дето са хем виновни , хем невинни. ДРУГИТЕ ?

Димо Ангелов  

Виена

Колаж: Ивайло Ангелов




Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: neshin
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 150901
Постинги: 80
Коментари: 0
Гласове: 466
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930